.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اوباما و اتحادیه اروپا بیانیه برداشتن تحریم های ایران را صادر کردند+ بیانیه مشترک ظریف و موگرینی
شمال نیوز: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد.
اوباما و اتحادیه اروپا بیانیه برداشتن تحریم های ایران را صادر کردند+ بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

شمال نیوز: امروز 90 روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه 2231 در شورای امنیت تصویب شد. در 29 تیر ماه قطعنامه 2231 در شورای امنیت به تصویب رسید و برجام تأیید و از آن زمان قرار شد، برجام بررسی قرار شود که پس از ناتوانی کنگره در رد آن، تأیید در شورای اروپا و بررسی در مجلس شورای اسلامی ایران، امروز روز پذیرش یا Adoption Day است.

به گزارش «تابناک»، در همین زمینه لحظاتی پیش، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی دستوری، اتخاذ گام‌ها برای برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد. در فرمان اوباما البته اجرای رفع تحریم های مربوط به هسته‌ای ایران منوط به تأیید اجرای تعهدات ایران از سوی وزیر خارجه آمریکا شده است.

اوباما و اتحادیه اروپا بیانیه برداشتن تحریم های  ایران را صادر کردند

در متن فرمان رئیس جمهور آمریکا، از دولت این کشور خواسته شده همه اقدامات لازم برای اطمینان از اجرای مؤثر و سریع تعهدات آمریکا مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس قوانین ایالات متحده انجام شود.

باراک اوباما به وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری، امور خارجه، تجارت و انرژی دستور داد تا اقداماتی را برای رفع تحریم‌های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه به دست آمده است، انجام دهند.

همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای، همه تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو نمود؛ اما اجرای آن را منوط به گزارش آژانس و اجرای تعهدات کرد.

ساعتی پیش نیز آژانس انرژی اتمی اعلام کرد، ایران گفته، پروتکل الحاقی را موقت و تا زمانی که در مجلس تصویب قطعی شود، اجرا خواهد کرد. ایران همچنین کد اصلاحی ۱/۳ و ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را نیز کامل اجرا می‌کند.

بر اساس توافقنامه هسته‌ای 14 جولای (23 تیرماه)، "روز اجرا" 90 روز پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده است. تدابیر اتخاذ شده از سوی برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل روز 18 اکتبر یعنی امروز یکشنبه اجرایی می‌شود.

قرار است نخستین نشست کمیسیون مشترک گروه 1+5 و ایران، فردا دوشنبه 19 اکتبر در وین برگزار شود. بر اساس طرح جامع اقدام مشترک این مکانیسم دائمی خواهد بود. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا، طرح اقدام مشترک را همان روز تصویب می‌کنند.

در همین زمینه، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه نیز اظهار داشته است، در صورت لغو تحریم‌های اروپا و آمریکا، بیانیه مشترک ظریف و موگرینی صادر می‌شود.

بیانیه مشترک موگرینی و ظریف

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، هر دو طرف به تعهدات خود جهت اجرای برجام متعهد هستد. بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک ایران و گروه 1+5 فردا دوشنبه بر اساس توافق قبلی تشکیل جلسه خواهد داد تا اقدامات لازم را در این چارچوب انجام دهد.

امروز «روز تصویب» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است. این نتیجه تکمیل موفقیت‌آمیز بررسی برجام توسط نهادهای قانونگذاری کشورهای ماست. این نقطه عطف دیگری است که ما را یک گام دیگر به آغاز اجرای برجام، که قویاً به آن متعهد هستیم، نزدیک‌تر می‌سازد. ما زمان‌بندی در نظر گرفته شده در برجام را رعایت کرده‌ایم که بیانگر اراده جمعی ‌ما برای پایبندی به مفاد آن است.

اکنون ایران اجرای تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را با هدف تکمیل کامل و مؤثر آنها آغاز خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مقدمات لازم برای نظارت و راستی‌آزمایی این گام‌ها را انجام خواهد داد.

امروز اتحادیه اروپایی چارچوب قانونی لازم برای برداشتن تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. این قوانین در «روز اجرایی شدن» برجام، همزمان با اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران و راستی‌آزمایی آنها از سوی آژانس، لازم‌الاجرا خواهد شد.

امروز ایالات متحده برای توقف اعمال تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای کنگره همچنان که در برجام مشخص شده است، اقدام می‌کند. این اقدام از روز اجرایی شدن برجام، زمانی که آژانس اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران را راستی‌آزمایی نماید، لازم‌الاجرا خواهد شد و [نیز] دستور اتخاذ همه تدابیر مقتضی دیگر برای توقف اعمال تحریم‌ها، شامل لغو دستورهای اجرایی و صدور مجوز فعالیت‌ها همچنان که در برجام مشخص شده است، صادر می‌شود.‌

به منظور فراهم ساختن هرچه بیشتر زمینه‌های لازم برای اجرای برجام، کمیسیون مشترک پیش‌بینی شده در برجام اولین نشست خود در سطح مدیران سیاسی را در 27 مهر در وین برگزار خواهد کرد.

همه طرف‌ها همچنان و قویاً متعهد هستند، اجرای برجام در سریع‌ترین زمان ممکن را تضمین کنند. بدین منظور، ما همه آمادگی‌های لازم را فراهم خواهیم کرد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.